مورخ هنر سیاه و میراث بصری "کهربا جلا" Revlon

ساخت وبلاگ

Essence ، یک انتشارات سیاه زنان که در سال 1970 تأسیس شد ، مأمور شد تا مصاحبه هایی با هنرمندان تجسمی زنان سیاه پوست انجام دهد که در دهه جدید کار می کنند. یک یادداشت نوشتاری Essence در مقالات جودیت ویلسون ، مورخ سپتامبر همان سال ، درخواستی را برای تخصص ویلسون در تشکیل لیست هنرمندان زن سیاه نشان می دهد ، لیستی که به جز نیروگاه چند ملیتی لوازم آرایشی Revlon به کسی ارسال نمی شود. در انتظار پیش بینی احتمال "Ambers جلا زده" که قرار است در سال 1981 اجرا شود ، Essence خود را با همکاری Revlon و تلاش های خود برای پیشبرد یک کمپین که برای "درگیر کردن هنرمندان زن سیاه در سراسر کشور" ساخته شده بود ، قرار داد. Polished Ambers ، خط آرایشی Revlon برای زنان سیاه ، یک کارزار کوتاه مدت بودکه در سال 1975 با تلاش برای "جذب بازار قومی پستی" آغاز شد. این برند بسیار هنری ، تا حد زیادی خود را از طریق تصویری چشم نواز به جای توصیفات محصول ، به مخاطبان خود معرفی کرد. با استفاده از قدرت تأیید تصاویر ، تبلیغات Polished Ambers مدل های سیاه مانند ایمن را به نمایش گذاشت، پگی دیلارد تون ، و گیل کندریک. امضای معامله بی سابقه دو ساله و شش رقمیمبارزات انتخاباتی Revlon با ایمان ، به تجارب سیاه به زیبایی تجارتی که به عنوان شرکت بلک (Black Enterprise) ارائه می داد ، پرداختدر سال 1978 خاطرنشان كرد ، مشاغل آرایشی و بهداشتی متعلق به بلكس مدتها بود كه از این امر انكار می شدند. با اتخاذ یک زیبایی شناسی و قاچاق تجدید نظر در تجدیدنظرهای عاطفی ، تعدادی از آگهی های جلا دهنده امبرز ، زنان سیاه را در پالتوهای راسین و / یا پوشیدن شرکتی نشان می داد ، تصاویر آنها در کنار شعارهایی که حاکی از آگاهی از سیاست زیبایی نژادی با آفریقایی آمریکایی ها بود ، تثبیت شده است. یکی از آگهی ها می گوید: "لازم نیست زیبایی دیگران را قرض بگیرید." به نوعی ، کهربا ، الهام بخش برای انتخاب نام لوازم آرایشی و بهداشتی ، شهادت دیگری برای زیبایی "بی قرض" است. کهربا با رنگ آمیزی پر جنب و جوش عسل ، کهربا سنگ قیمتی است که بخاطر رنگدانه و جذابیت غیرقابل پردازش از آن استفاده می شود. به شکل خام ، کهربا می تواند به رنگ زرد ، سبز ، قرمز ، آبی ، قهوه ای یا حتی نارنجی ظاهر شود. این کشور به عنوان منبع تهیه داروهای عامیانه و جواهرات ، منبع چندمنظوره ای است که از دوران باستان به دست می آید. کهربا جلا ، که برای آن کمپین زیبایی قومی Revlon نامگذاری شده است ، به عنبر کهربایی را طی کرده است اشاره دارد. جلا دادن باید به نفع تولید درخشش گرم شود و تحت فشار قرار گیرد. در رابطه عمدی خط آرایشی با این تکرار کهربا ، Polished Ambers خدمات را به زیبایی تحت فشار تبدیل می کند. صفحه از کتاب تبلیغاتی جلا Ambers. مجموعه تبلیغات Revlon ، مرکز بایگانی ، موزه ملی تاریخ آمریکا ، موسسه اسمیتسونیان. در یک آگهی "Polished Ambers Polished" در سال 1977 ، یک ایمان جوان توسط پیتر بیر ، عکاس مد و حیات وحش و مد عکس گرفته می شود که به طور مشهور در سال 1975 دانشجوی جوان دانشگاهی را پیدا کرد که سوپر مدل شده بود. سوپرمودل. گردنبند طلایی ، که مانند یک گره سبک به یقه های گسترده مصر باستان می خواند. گسترشهای دیگر این تصویر را به خودی خود بازتاب می دهد و نسخه های آینه کاری شده ای از " میلیون دلار صورت" ارائه می دهد”زیبایی سیاه - غریبی که در سراسر مواد تبلیغاتی جلا Ambers جلا می یابد. یک طبیعت زیبایی از این تصاویر براق کننده ، یک تصویر بدون عنوان 1978برای Polished Ambers که توسط گوردون پارک ، عکاس آمریکایی آفریقایی آفریقایی مشهور به عکاس خبری خود مشهور است ، تصویری کاملاً متفاوت از زرق و برق ایمان را به تصویر می کشد. ایمان ایستاده در طرفین طرف توتیمهای آفریقای غربی ، در مقابل یک پس زمینه تقریباً غاری ، که در لباس ستونی و یک لایه یک ستونی قرار گرفته است. در جایی که تصاویر تبلیغاتی دیگر زیبایی های سیاه Revlon را از هرگونه نشانه ای قابل توجه جهان جدا کرده اند ، عکس Parks به جای ازدواج با ایمان - یک نماد مد معاصر سیاه - با تاریخچه های فرخنده و هنری قاره آفریقا رو به رو می شود. صفحه از کتاب تبلیغاتی جلا Ambers. مجموعه تبلیغات Revlon ، مرکز بایگانی ، موزه ملی تاریخ آمریکا ، موسسه اسمیتسونیان. براساس تصاویر تبلیغاتی که بصورت آنلاین در دسترس هستند ، ممکن است این انحراف هنری را به آزادی های خلاقانه ای که پارک به عنوان یک عکاس با دید در نظر گرفته است نسبت دهد. اما ، پس از بررسی بایگانی بیشتر ، می توانیم در تعامل Revlon با زنان سیاه پوست آمریکایی به عنوان مصرف کننده علاقه مند به فرهنگ زیبایی ، لنز دیگری را پیدا کنیم که به سمت قوم نگاری خم می شود. در مجموعه موزه ملی تاریخ انقلاب آمریکا Revlon ، مطالبی از کمپین جلاز Ambers در سال 1977 وجود دارد. در میان این مطالب ، کتاب تبلیغاتی بزرگی برای جلا Ambers از Revlon است که برای اهداف تجاری به نمایش در آمده است. در داخل متن فهرست مفصلی ، توضیحات مربوط به خط پولیش آمبرز ، نقاشی های آرایش ، عکس های تبلیغاتی و کنجکاوی ، شرح مختصری از مد قبایل قبل از استعمار آفریقا و شیوه های هنری همراه با تصاویر استعماری و نقشه برداری. در نامه های طلایی طلایی ، این کتاب قصد Polished Ambers را برای تقویت زیبایی خاص "زن سیاه" آورده است. اما بعداً ، صفحات بعید می آید که این مارک با ردیابی میراث مردم شناسی از آنجا که "زن سیاه" است ، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. "آمد صفحه از کتاب تبلیغاتی جلا Ambers. مجموعه تبلیغات Revlon ، مرکز بایگانی ، موزه ملی تاریخ آمریکا ، موسسه اسمیتسونیان. با وقف كلی گسترش در كتاب تبلیغاتی به تصاویر پر جنب و جوش مردمنگاری نقاش فرانسوی امیل گالوئس - یك هنرمند دوره استعماری كه هنر او "كشفیات كشف هموطن خود ژان پاول لبوف در هنگام كاوش در آفریقا در نیمه اول این قرن. ”- Ambers Polished یک ناسازگاری شناختی را در پیام بازاریابی خود نشان می دهد. در عین حال ، خط آرایشی به دنبال تأیید پایگاه مصرف مدرن سیاه خود است و در عین حال درباره "منشاء" وجود آنها نیز وسواس دارد. در آخرین صفحه بخش تاریخچه فهرست ، نقشه 1805 اطلس آفریقا قرار دارددوباره توجه ما را به موضوع اصالت آفریقا هدایت می کند. نقشه کنده شده و منتشر شده توسط نقشه بردار جان کری ، "نقشه جدید آفریقا ، از آخرین مقامات است." این نقشه بزرگ و با دقت به نمایش درآمده ، آفریقای جنوبی بی ثمر را نشان می دهد ، یک علامت سوال جغرافیایی که احتمالاً توسط "مقامات مشابه" تأیید شده است. "یعنی دیگر کارتوگرافهای اروپایی قرن نوزدهم. این نقشه منطقه جنوبی قاره را به دلیل "قسمتهای ناشناخته" خود برچسب می زند ، به گونه ای که از تلاش های بزرگ Revlon برای عبور از قلمرو مصرف کننده نامشخص با لوازم آرایشی خاص نژادی متفاوت نیست. هر دو شیوه کاملاً مملو از پیش فرض است. جسارت اعلان نقشه هنوز این سؤال را ایجاد می کند: این قسمت ها "ناشناخته" برای چه کسانی است؟ صفحه از کتاب تبلیغاتی جلا Ambers. مجموعه تبلیغات Revlon ، مرکز بایگانی ، موزه ملی تاریخ آمریکا ، موسسه اسمیتسونیان. در صفحات تبلیغاتی پایانی کتاب کاتالوگ Polished Ambers ، تصاویر مدلهای ایمان ، کوکو میچل ، پگی دیلارد و بازیگر نقش تامارا دابسون با مجسمه های آفریقایی در ترکیب هستند که شکل زنانه را نشان می دهد. در حقیقت ، به نظر می رسد که این عکسها بین چهره های این زنان سیاه پوست معاصر و مجموعه ای از آثار آفریقایی که از اهمیت معنوی یا هنری آنها محروم شده اند ، مجبور می شوند. تصاویر را محو می کند که خطوط بین مردم تبار آفریقا و مصنوعات آفریقایی را در بر می گیرد ، تصاویر تلاش می کنند تا تحول بسیار خوبی را در بیانیه های برند تجسم دهند که از "چهره های مجسمه ساز" و "زیبایی تاریک" قرن بیستم زنان مصرف کننده سیاه استفاده می کنند. در حال گذر از زمان ، جغرافیا و قومیت ، فهرست پولیش آمبرز امروز مانند تلاش ناموفق یك شركت برای اتخاذ آفرین-سانتریسم در لانگوا فرانكا تجاری است.ریشه- تحسین برانگیز داستان چند نسل و قاره ای قاره مرد آفریقایی و فرزندانش که در جنوب آمریکا - که در ABC پخش می شد - به بردگی مجبور شدند به بردگی بپردازد ، می تواند برای این مطالب تبلیغاتی به عنوان نشانه ای از دهه پان-آفریقایی در دهه 1970 استدلال کند. پس از دهه 50 و 60 ، هنگامی که جنبش های ضد فرهنگی ملت - یعنی جنبش سیاه قدرت و جنبش زنان - ادعای قدرت سیاسی نماینده برهنه "طبیعی" را داشتند ، شرکت هایی مانند Revlon وارد فرهنگ زیبایی شدند که به طور فعال تعریف مجدد زیبایی. با ایجاد یک مورد برای زیباسازی که نشانگرهای بصری انقلاب زیبایی شناختی دوران حقوق مدنی را حفظ کرده است ، سرمایه کمپین Polished Ambers بر قدرت بصری سوژه های منتخب خود ، مدل های مشکی با رنگ های قهوه ای پوست ، آبراه ها و نوارهای برقی آویزان شده است. با این وجود ، ما به عنوان مصرف کننده باید محتاط باشیم که این درخواست های سیاسی را برای هرگونه تراز سیاسی واقعی اشتباه نگیریم. از این گذشته ، موفقیت صنعت آرایشی مستلزم آن است که انگیزه اجتماعی ما برای صیقلی کردن و خوشبختی ، الهام بخش از انگیزه مصرف باشد و نه انتقاد فرهنگی. یادداشت های مربوط به یادداشت Essence یادداشت هایی در مورد مقاله منتشر نشده درباره هنرمندان زن سیاه پوست برای ذات (جزئیات) ، حدود 1980. مقالات جودیت ویلسون ، 1966-2010 . آرشیو هنر آمریکایی ، موسسه اسمیتسونیان. پس چرا Revlon و Essence در درجه اول به دنبال یک مورخ هنر بودند؟ چگونه می توانیم فوریت قابل توجه درخواست Essence را برای کمک به ویلسون درک کنیم؟ در این یادداشت آمده است: "مصلحت ، کلمه نگهبان است." مصلحت ، چنین انتخاب کلمه ای جالب است. برای اسم ، روشی از هستی یا عملی را بیان می کند که بیشتر به معنای اهداف است و نه به معنی. در زمانی که عناوین آرایشی و بهداشتی ملی مانند Revlon و L'Oréal تلاش کردند تا وارد بازار سیاه شوند ، انتشاراتی مانند Essenceو نویسندگانی مانند جودیت ویلسون که دانش زیادی در مورد فرهنگ (های) آفریقایی آمریکایی در اختیار داشتند ، برای شرکتهای زیبایی به طور فزاینده ای ارزش پیدا کرده بودند. در شرایط مناسب ، حتی تخصص منتقدان مورخ ، آنقدر نادیده گرفته شده توسط شرکت های آمریکایی ، می تواند از نظر اقتصادی سودمند باشد. علیرغم همه اینها ، سرمایه داری به طرز چشمگیری سازگار است. Revlon در مواجهه با بازاریابی به یک پایگاه مصرف کننده تحت نظارت ، از کسانی که رابطه هنر و مخاطب را درک می کردند ، حمایت کرد. و چه کسی بهتر از یک مورخ هنری سیاه است که اولویت ها و سنت های زیبایی شناختی مردم خود را تغییر شکل دهد و بیان کند؟

مرکز مشاوره تحصیلی...
ما را در سایت مرکز مشاوره تحصیلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : تحصیل مشاور daneshgah بازدید : 468 تاريخ : جمعه 18 مرداد 1398 ساعت: 1:31